sobota, 16 kwietnia 2022

 Wraz z życzeniami radosnych i szczęśliwych Świąt Wielkiejnocy 2022 - dalszy odcinek pierwszego tomu "Szamana Rocka" jedynej polskiej biografii Jimiego Hendrixa. Tom drugi jeszcze można nabyć, a tom trzeci w opracowaniu.

27 września 1950 roku szesnaście tygodni przed terminem, na świat przychodzi pierwsza siostra Jimiego, od urodzenia niewidoma, Kathy (Cathy) Ira. Waży po urodzeniu nieco ponad siedemset gramów. Al nie uznaje jej za swoją córkę, choć fizycznie jest do niego bardzo podobna 128 i oddaje do adopcji Annie Burbridge. Na ośmioletniego Jimiego spada sporo domowych obowiązków, jak wspominał Al Hendrix – Kiedy był bardzo mały, nie miałem wiele szans, by się nim zajmować. Pracowałem całymi dniami, więc chciałem go zobaczyć wieczorem, ale on już niestety spał. Zatem musieliśmy być razem jedynie w niedzielę. Po śniadaniu jego babcia prowadziła go do szkółki niedzielnej...

            Z babcią Clarice Jimi chadza co niedzielę do kościoła baptystów Dunlap na 23 Street i Madison Avenue, zachwycony przede wszystkim muzyką, jaką słyszy. Potężny chór śpiewający pieśni gospel wywiera na nim ogromne wrażenie. Jak później opowie Sharon Lawrence, słowa zapomni, ale muzyka pozostanie w nim na zawsze. Zapamięta także hipnotyczny sposób w jaki pastor zwraca się do wiernych, przekazując im dobrą nowinę i roztaczając wizję lepszego świata. ...Babcia Clarice gorąco modliła się za wszystkich, zwłaszcza za moją matkę  - wspominał Jimi, dodając jednak rozżalony - Wierni wyrzucili mnie z kościoła, gdy miałem osiem lat. Powiedzieli, że nie jestem odpowiednio ubrany. Czy jesteś gotowy dla Boga? pytali. Wyszedłem zawstydzony i nie chciałem już wrócić...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz