czwartek, 7 kwietnia 2022

W grudniu 1948 roku rodzi się następny brat Jimiego, Joseph Allen. Ma podwójny rząd zębów, zniekształconą stopę, rozszczepione podniebienie i jedną nóżkę krótszą. ...Żona powiedziała mi, że Joey nie jest moim synem, ale tak jak w przypadku Leona, dałem mu nazwisko Hendrix - opowiadał Al - Nazwiska jego ojca wolę nie pamiętać. Był bliskim przyjacielem miał dużo wolnego czasu i odwiedzał nas, gdy ja byłem w pracy. Miał duży samochód Oldsmobile, więc mówił nam: 'Jeśli chcecie gdzieś pojechać, po prostu zadzwońcie'... Cała rodzina znowu mieszka razem. Leon potem pisał - Byłem zbyt młody, by pamiętać Joego, ale wiem, że pojawienie się jeszcze jednej gęby do wykarmienia pogłębiło napięcia między rodzicami... Do tego jeszcze doszło bardzo kosztowne leczenie schorzeń Joego, choć jak zanotował Charles Cross, Lucille dowiedziała się, że opieka społeczna może pokryć koszt większości zabiegów rehabilitacyjnych.  ...Rodziców wciąż jednak nie było stać na opiekę medyczną dla Joego  - tłumaczył Leon.

Wkrótce sprawy rodzinne komplikuje pojawienie się w okolicy kochanka Lucille z czasów wojny, Johna Page'a (Williamsa). Wyszedł już z więzienia i chce ją teraz odzyskać, ale tylko po to, żeby, jak twierdziła Delores – zrobić z niej prostytutkę… Lucille tłumaczy mężowi – Nie mam z nim nic wspólnego, ale on zawsze był dla mnie miły, dawał mi pieniądze, wręczał prezenty… Któregoś dnia pod dom Delores podjeżdża Cadillac, z którego wysiada kumpel Johna i dzwoni do drzwi. 'Czego chcesz' pyta siostra Lucille. 'Szukam Dolores. Znasz ją?' odpowiada nieznajomy. 'Nie, nie znam' 'Nie mieszka tutaj? A znasz może Lucille?' 'Nie sądzę' - odpowiada Delores, dodając - 'Zadzwonię do mojego męża' 'Och, niepotrzebnie, tylko tak pytałem' bełkocze nieznajomy i wsiada do samochodu. Po chwili rusza i jedzie do rodziny Longacres, gdzie przebywa Lucille. ...Trzymała Joego, mając nadzieję, że nie zapłacze i nie zdradzi jej obecności - wspominał Al, który otworzył drzwi, na pytanie o Lucille odpowiada, że jej tu nie ma. I wtedy John krzyczy: 'Wiem, że jest. Mam zamiar zabrać ją ze sobą do Kansas City'. Na to odpowiada Al Longacres wyciągając pistolet. John Page oraz jego kumpel, zaskoczeni odchodzą i wsiadają do samochodu. 'Jeszcze tu wrócę' bąka były kochanek Lucille.  

Ta historia wtedy jeszcze się nie kończy się. Kilka dni później, pod kinem Atlas, na oczach Lucille, Delores i grupy znajomych dochodzi do bójki między Alem i Johnem Pagem. Wprawdzie John jest wyższy od Ala, ale przewaga jest po stronie ojca Jimiego, który ma przecież doświadczenie z bokserskiego ringu. Zadaje mocny cios, którym powala przeciwnika na bruk. Delores i matka Lucille zgłaszają na posterunku policji skargę przeciw byłemu kochankowi Lucille. Krótko potem Page pojawia się ponownie i wali w drzwi, krzycząc, że zabije całą rodzinę. Jeden z przyjaciół Ala pożycza mu strzelbę i na szczęście John wtedy na zawsze znika. Nie poprawia to jednak atmosfery w związku. …Przypominało to koszmarne bagno – skomentowała Delores – Kiedy pili, to się kłócili… Al dodawał – Kiedy mieliśmy jakiś alkohol w domu, to razem piliśmy, prędko jednak pojawiali się inni i zaczynała się balanga… Wtedy Jimi musi chować się w jedynej w mieszkaniu szafie, albo uciekać do ciotki Dorothy, której opowiadał – Mama i tato zawsze się kłócą. Nie podoba mi się to, chciałbym, żeby przestali…

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz