niedziela, 2 sierpnia 2020

Październik 1964 roku

W połowie lub pod koniec października 1964 roku trasa braci doprowadza Hendrixa do Nashville, miasta które wtedy stało się jego drugim domem. Jimi wspominał - Właśnie w Nashville ich opuściłem... W innym wywiadzie Jimi Hendrix opowiadał - Bracia Isley poprosili mnie ... znasz, "The Isley Brothers"? To ci od "Twist & Shout", zapytali, czy chciałbym z nimi grać. Więc grałem z nimi przez jakiś czas, i zacząłem się bardzo nudzić, bardzo się męczyłem grając cały czas za innymi. Więc odszedłem, porzuciłem ich w Nashville... Pewne jest więc, że Jimi opuścił braci Isley w Nashville, bo tak mu było najwygodniej i stało się to w październiku. On sam zresztą tak to potem wspominał - Wiesz, jak nienawidzę moherowych garniturów. Grałem z braćmi Isley i mieliśmy białe moherowe garnitury, buty lakierki i lakierowane fryzury. Nie wolno było wyjść na scenę wyglądając niedbale. Jeśli miałeś dwa inne sznurowadła, płaciłeś za karę pięć dolarów...
                Porzucając jednak "The Isley Brothers", Hendrixowi być może wymknęła się z rąk szansa przyśpieszenia angielskiej przygody i kariery o dwa lata, gdyż w sobotę 17 października ten zespół rozpoczął w Sheffield trasę koncertową po Anglii. To tournee potrwa do 23 listopada, gdzie w kinie Odeon w Manchesterze, bracia je zakończą. Udział w nim wzięli także: „The Zombies”, „Spencer Davis Group”, Dionne Warwick, Alan Elsdon oraz “Tony Sheveton & The Voodoos”. Koncerty prowadziła para brytyjskich komików “Syd & Eddie”. Podczas niej muzycy wystąpili w 35 miejscach, co dzień dając show ekscytujący brytyjską młodzież. Hendrix przegapił swoją szansę, bo kiedy we wrześniu Ronald Isley załatwiał brytyjskie tournee, Jimi wolał udać się na koncerty po USA z Gorgeousem George, najpierw z "The Tams" (o czym było wyżej), a teraz na krótko z „The Royal Company”, która razem z „The Upsetters” koncertuje na południu USA. Kiedy 16 grudnia 1964 ukazuje się singiel „The Last Girl”/”Looking For A Love” (o czym poniżej), zespół "The Isley Brothers", niestety już bez Hendrixa, występuje w telewizyjnym programie Shindig, prezentując samodzielnie piosenkę „Shout”, a także wspólnie z Adamem Faithem „It’s All Right”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz