wtorek, 25 października 2022

            przerwach, kiedy muzycy zespołu idą na zaplecze, aby odpocząć lub coś zjeść, Jimi robi to samo, co w Seattle, siada na skraju sceny i jak jego idol z młodości Charlie Christian, gra solo. Dzięki występom powoli zespół "The Casuals" zdobywa coraz większą popularność, poznają go żołnierze różnych baz od Nashville, po Północną Karolinę. Jimi zaś szybko orientuje się, że na Południu jest zupełnie inaczej niż tam, skąd wyjechał. Gra bowiem w zespole złożonym z czarnych muzyków, może więc jedynie występować dla czarnej publiczności. …Pisał, że w Tennessee panują uprzedzenia rasowe, jakich do tej pory nie doświadczył, nawet w przemyśle muzycznym  wspominała Betty Jean Morgan. Jimi wówczas nadal utrzymuje kontakt z narzeczoną, pisuje listy i czasem wkłada do nich dwudziesto dolarowe obligacje oszczędnościowe. Wysyła jej też swoje zdjęcie w mundurze, podpisując - od tego który zawsze cię będzie kochał...62 Jak wspomniała Betty - Chciał, żebym przyleciała do Kentucky. Wysłał pierścionek zaręczynowy, a sam miał kupioną dla siebie obrączkę... Stopniowo jednak listy z fortu Campbell docierają do niej coraz rzadziej. Jimi tłumaczył – Ona naprawdę nie lubiła słuchać, kiedy rozmawialiśmy o wyjeździe któregoś dnia do miejsc takich, jak Los Angeles, czy Nowy Jork. Dbałem o nią, ale już byłem w wojsku, tym bardziej więc chciałem wydostać się w świat. No i moja gitara było na pierwszym miejscu, bez względu na to, co komukolwiek obiecałem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz