wtorek, 11 października 2022

 Rozdział 2 (listopad 1961 - lipiec 1962) - Fort Campbell

             ...Miałem 18 lat, wiedziałem że nie uniknę wojska więc zgłosiłem się na ochotnika. Chciałem mieć to za sobą, zanim na poważnie zajmę się muzyką. Nie mając wykształcenia muzycznego nie mogłem grać w orkiestrze. Poszedłem na całość i wstąpiłem do wojsk powietrzno-desantowych..

            W środę ósmego listopada 1961 roku Jimi dociera do Fort Campbell, gdzie ma odbyć dalszy, już specjalistyczny trening spadochronowy. Tutejszy fort bardzo się różni od tego, w którym przeszedł pierwszy etap służby wojskowej. Jest zdecydowanie mniejszy, zajmuje około 100 tysięcy akrów, w tym ogromne lotnisko i całą infrastrukturę transportową. Ma także znacznie krótszą historię. Powstał bowiem na początku 1941 roku w miejscu o ciepłym i wilgotnym klimacie, między Hopkinsville w Kentucky i Clarksville w Tennessee, około 60 mil od Nashville. Od 1956 roku fort Campbell stał się siedzibą 101 dywizji amerykańskich komandosów. Na początku lat sześćdziesiątych jego położona na południowym wschodzie, licząca pięć tysięcy akrów część, została tajną bazą składowania broni atomowej. Ukryte w wapiennych górach magazyny, zostały otoczone poczwórnym ogrodzeniem podłączonym do prądu i chronionym elektronicznie, prowadziły do niego podziemne, ściśle chronione tunele.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz