Chociaż jeden z
albumów Aylera - "Spiritual
Unity" nagrano 10 lipca 1964 roku w Variety Recording Studio na
West 46th Street, większość sesji firmy ESP odbywała się w RLA
Studios, opuszczonym magazynie na West 65th Street, prowadzonym przez
producenta inżyniera Richarda Aldersona. Przez siedem lat Alderson
współpracował z Harrym Belafonte, który zainwestował w ośmiośladową aparaturę
nagrywającą oraz w inny sprzęt firmy Impact. Pracując w tym nowoczesnym
studiu z Aldersonem, Stollman wykorzystywał sprzęt, aby utrwalać kompozycje nieznanych
artystów jazzowych, takich jak: Jordan Mathews, Howard Bernstein i Dennis Pohl.
Nie patrzył na sukces komercyjny, zależało mu na sukcesie artystycznym, a
przede wszystkim na utrwaleniu tego, co wtedy powstawało. Przez następne
osiemnaście miesięcy wydał czterdzieści pięć albumów: multiinstrumentalisty
Giuseppi Logana; argentyńskiego saksofonisty, twórcy muzyki do filmu "Ostatnie tango w Paryżu" -
Gato Barbieriego; perkusistów Milforda Gravesa i Ronalda Shannona Jacksona; saksofonisty
z Cleveland - Franka Wrighta; Burtona Greene'a; wokalistki Patty Waters;
Mariona Browna; Marzette Watts; Charlesa Tylera; Sonny'ego Simmonsa; Noah
Howard; Sunny'ego Murray'a, gitarzysty Randy'ego Burnsa; Alana Sondheima;
Roscoe Mitchella; Petera Lemera, a także Allena Ginsberga; grupy "Velvet
Underground"; Steve'a Lacy oraz Hermana Poole Blounta, znanego pod
pseudonimem "Sun Ra". Dwie części totalnie "odlotowego"
albumu “The Heliocentric Worlds of Sun
Ra”, Alderson trafnie określił, jako - Duke
Ellington na kwasie, ze ślubem córki prezydenta Lyndona Johnsona, przeplatane
wstrząsającymi materiałami z wojny w Wietnamie...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz