środa, 24 maja 2023

            W Raleigh na kilka koncertów podobno dołącza do składu B.B. King, który potem opowiadał – Wiedziałem wprawdzie, że nie wyglądam tak dobrze jak Sam, ani nie tańczę jak Jackie, ale chciałem, żeby ludzie posmakowali trochę bluesa, mojego bluesa i pragnąłem zrobić to dobrze. Nie miałem zbyt wiele czasu na scenie, więc przede wszystkim śpiewałem im "Rock Me Baby", który jest o tym, że przez całą noc "kołyszę" moją ukochaną. To moja najbardziej związana z seksem piosenka... Koncerty odbywają się też w Mobile, w stanie Alabama oraz w Town Hall w Nowym Jorku, na Brooklynie 22 października, Przypuszczam jednak, że B.B. King dołączy do tamtej trasy dopiero po aresztowaniu Jackiego Wilsona, co stanie się w Nashville, albo dopiero w 1965 roku, gdy Jimi grać będzie z Little Richardem, chociaż sam Jimi przyznawał - To było tournee z B.B. Kingiem, Samem Cookem, Chuckiem Jacksonem, Solomonem Burkem, Jackie'em Wilsonem i Hankiem Ballardem. Nauczyłem się bardzo dużo, kiedy dostałem pracę gitarzysty, który grał z nimi wszystkimi. Grając z nimi, co wieczór miałem solidną lekcję gitarowego kostkowania... B.B. King wspomni - Jimi był trochę cichy, nieśmiały. Nie otwierał się zbyt wiele, ale są takie pytania, które wszyscy zadają sobie nawzajem - jak to robisz i dlaczego to robisz.  Toczyliśmy więc ze sobą małe dyskusje...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz