poniedziałek, 15 maja 2023

            Po tamtym okresie kariery Hendrixa pozostał materiał wizyjny, dostępny na YouTube z występu duetu "Buddy & Stacy", który w 1965 roku, a więc za kilka miesięcy, wystąpi w telewizyjnym programie Night Train , wykonując "cover" Juniora Walkera  "Shotgun". Występ takiej wieloosobowej trupy Cox i Hendrix oglądają wtedy w Hippodrome w Nashville, gdzie ponownie natykają się na Gorgeousa George'a Odella.  ...Nie usłyszałem tego co chciałem - wspominał Cox - lecz Jimi przeciwnie, zatem znów ruszył w drogę z Georgem... Larry Lee dodawał - Werbował kilku chłopaków i zabierał ich ze sobą na trasę. Ale Jimi wiele się od niego nauczył. Bo on wiedział czego chcą widzowie i jak ich zadowolić. Dzięki temu, że spotkał George'a Jimi mógł w przyszłości pokazać swoją siłę... Zatem Jimi po raz kolejny zostaje gitarzystą grupy Gorgeousa George'a - "The Odells", która jest już w trakcie kolejnej trasy koncertowej, jak wspominał Jimi - z BB Kingiem, Jackiem Wilsonem i Samem Cookem, oraz z innymi. No więc grałem na tym tournee  na gitarze z nimi wszystkimi. I tak wyruszyłem w kolejną trasę na Południe. Często przenosiłem się z miejsca na miejsce. Grałem w różnych grupach od Nashville do Los Angeles i Florydy… Tak jak to było poprzednio ekipą dyryguje Gorgeous George, jest na niej showmanem, konferansjerem reprezentującym agencję Henry'ego Wynna z Atlanty. Na scenie pokazuje się w skandalicznych strojach, jak poprzednio nosi srebrną perukę i opowiada dowcipy, często wątpliwe. Ważniejszymi od niego teraz postaciami są jednak Jackie Wilson oraz Sam Cooke, obaj znani wtedy już nie tylko w Ameryce, jako najważniejsi przedstawiciele R&B, czyli jak to ujął Little Richard - prawdziwej muzyki czarnych. To ten sam stary blues, tylko wzięliśmy boogie woogie, które czarni grali non stop i połączyliśmy z bluesem. Zaś Rock'n'Roll to nic innego jak R&B, tylko szybciej...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz