piątek, 20 września 2019

Linda Keith i Jimi.


Dzisiaj trochę o spotkaniach ex-dziewczyny Keitha Richardsa z "The Rolling Stones" Lindy Keith z Jimim Hendrixem.


Pierwsze wiosną (w maju lub w czerwcu) 1966 roku w Nowym Jorku, w Greenwich Village  (Tom 1 - Część IV: Rozdział 13)

W Nowym Jorku Linda ma wynajęty apartament Keitha Richardsa w Holiday Inn, ale woli zamieszkać na 57th Street, w apartamencie dwójki nowojorskich przyjaciół Roberty Goldstein i Marka Kauffmana, spędzać całe dnie w ich towarzystwie, odwiedzając sklepy i kluby z muzyką bluesową, zwłaszcza w Greenwich Village. Któregoś dnia wybierają się do niedawno otwartej dyskoteki. Cheetah to dobre miejsce. ...Nie wiem dlaczego wtedy poszliśmy do Cheetah - wspominała Linda Keith - To był wielki klub, przypominający salę balową. Było tam niewiele osób. Na scenie grał jakiś zespół, musieli być bardzo przeciętni. W ogóle mnie nie interesowali. Normalnie byśmy tam nie poszli, ale tego wieczoru jakimś dziwnym trafem się tam znalazłam. Nagle zobaczyłam gitarzystę grającego w drugiej linii zespołu Curtisa Knighta, który wręcz mnie zahipnotyzował. To było zadziwiające. Poczułam się bardzo dziwnie, miałam gęsią skórkę. Od tej chwili byłam kompletnie zauroczona i zaczęłam słuchać go z wielką uwagą. Wyraźnie był gwiazdą. Dziwnie wyglądającą gwiazdą... Trzeba tu dodać, że Linda Keith, doskonale zorientowana w trendach mody, zwróciła również uwagę na wygląd tego gitarzysty. ...Jego wyczucie mody było straszne - dodawała - Nosił okropne ubranie. Duże koszule Copacabana, zbyt krótkie spodnie dzwony oraz buty z dziurami na wylot. Widać też było wyraźnie, że przez noc miał włosy w papilotach, kiedy więc je zdjął, pozostały w ogromnym nieładzie, po prostu źle wyglądały...


A teraz o następnym spotkaniu Lindy i Jimiego, tym razem w nocy z 24 na 25 września 1966 roku w Londynie, w klubie Scotch of St. James. (Tom 2 - Część I: Rozdział 1)

Po chwili do stolika Jimiego wróciła ciemnowłosa modelka. ...Wszyscy siedzieliśmy przy drinku i nagle wybuchła walka między Ronnie Money, a tą dziewczyną, która okazała się Lindą Keith - uzupełniała Kathy - Linda (Keith) powiedziała Ronnie coś paskudnego na mój temat... Zoot Money - Linda miała wrażenie, że moja żona, Ronnie, jest z Jimim, choć wcale tak nie było. Linda złapała Ronnie za włosy i wtedy zaczęła się bójka, w której Ronnie była w stanie sama sobie poradzić... I rzeczywiście poradziła sobie. ...Stoły miały blaty z lastryko, a na naszym stała butelka whisky opowiadała Kathy - 'Zostaw moje pieprzone włosy' - warknęła Ronnie. Porwała butelkę ze stołu i rozbiła ją o blat. Przystawiła ostrego tulipana Lindzie do szyi. Wszystko w kilka sekund. Nad stołem zaczęły latać nakrycia. Ktoś zawołał: 'Chodźmy', więc wstałam, a Jimi chwycił mnie za rękę. 'Och, Jezu' Chas wyglądał na przerażonego, gdy zwrócił się do mnie: 'Kathy, na miłość boską zabierz stąd Jimiego, on ma tylko turystyczną wizę. Zawieź go do Hyde Park Towers. Szybko, zanim ktoś zadzwoni na policję'. Jimi nawet by nie wiedział, jak złapać taksówkę i tam się dostać. Przecież dopiero przyjechał...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz