wtorek, 12 grudnia 2023

            Linda Eastman jest córką wziętego adwokata Lee (czyli Leopolda) V. Eastmana, potomka żydowskich emigrantów z Rosji oraz Louise Say Lindner Eastman, która zginęła w wypadku lotniczym pierwszego marca 1962 r. Linda przez jakiś czas mieszkała w Arizonie i tam uczyła się fotografii, w lokalnym centrum sztuki pod kierunkiem Hazela Archera, fascynowały ją wtedy konie i one były głównym obiektem zdjęć, jak wspominała - Rozeszłam się z mężem (Melem See - przyp. aut.) i zostałam sama z dzieckiem (córką Heather - przyp. aut.). Wróciłam więc do Nowego Jorku. Tuż po zdobyciu prawa jazdy pierwszy raz pojechałam do miasta samochodem. Ogromny ruch, wielkie budowle. Byłam na śmierć przerażona...96 W Nowym Jorku dwudziestoczteroletnia wtedy Linda Eastman wykonuje zdjęcia dla różnych magazynów. Zmienia także swoje zainteresowania, z braku w Big Apple koni, zaczyna specjalizować się w zupełnie odmiennych obiektach, fotografując gwiazdy rocka. ...Dzięki nieupozowanym, frontalnym zdjęciom członków zespołu, niedbale rozpartych na siedzeniach i ziewających - jak zanotował Christopher Sandford - weszła wtedy do historii rock'n'rolla... Pokłosiem tego przyjęcia na jachcie SS Sea Panther, będzie dla Lindy Eastman oferta od Micka Jaggera spotkania na następnym przyjęciu na cześć Baby Jane Holzer, dziewczyny z otoczenia Andy'ego Warhola, należącej zresztą do grupki osóbek bliskich Jaggerowi, czego efekt pojawi się w marcu 1967 roku w magazynie Hullaballoo. Linda opublikuje swoje zdjęcia wraz z komentarzem, tytułując je "Mick and Me". Bill Wyman opowie zresztą, że tamtą noc Linda spędzi z Jaggerem. To drugie przyjęcie odbędzie się w lofcie, w dolnej części Park Avenue South w mieszkaniu Jerry'ego Schatzberga, fotografa słynnego zdjęcia zatytułowanego "Have You Seen Your Mother Baby", na którym "Stonesów" ubrano w damskie ciuszki. David Dalton, wydawca magazynu Hullaballoo, ówczesny partner Lindy, a także, jak wielu młodych Amerykanów, wielki fan Stonesów, zawozi ją na party. Dopiero wtedy Linda przyzna, że to przyjęcie to raczej randka - 'Mick Jagger chciał numer mojego telefonu. Co miałam zrobić?' Przypuszczam, że udawała - wspominał Dalton - Na moje szczęście to było pierwsze jej spotkanie z Jaggerem. No więc odparłem: 'Jasne'. Byłem wtedy bardziej, niż zazdrosny, pod wrażeniem, że on chciał się z nią spotkać. Mój szacunek dla Stonesów był wtedy bardzo duży. Jeśli Mick Jagger wybrał ją z całego tłumu flirtujących, moim zdaniem, było to swoistym uznaniem... Opowiadała Chrissie Berlin - Wyszła około ósmej. Nakarmiłam Heather, potem oglądałam telewizję. Byłam zdecydowana pozostać, aż ona wróci do domu. I umierałam z ciekawości. Około piątej rano pojawiła się rozczochrana Linda z delikatnym tajemniczym uśmiechem na twarzy. Powiedziała, że było wspaniale... Linda później przyznała, że odniosła wrażenie, iż Jagger ją polubił. Dodam - nie tylko Jagger, ale też Paul McCartney, z którym przeżyje wspólnie prawie trzydzieści lat oraz bohater tej książki - Jimi Hendrix. Linda Eastman zrobi mu sporo udanych artystycznie zdjęć. Te, które powstaną po wschodniej stronie Central Parku, przy 75th Street, pod ulubionym przez dzieci posągiem "Alice in Wonderland" (Alicji w Krainie Czarów), Hendrix zechce, aby zostały umieszczone na okładce albumu "Electric Ladyland".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz