czwartek, 27 kwietnia 2023

            Na pewno jednak ówczesna gra Hendrixa wzorowana jest na stylu Curtisa Mayfielda, z którym odbył trasę parę miesięcy wcześniej. ... Modyfikuje on zarówno rytmiczne motywy Mayfielda, jak i Jimmy'ego Johnsona - zauważył Keith Shadwick - i możne je będzie odnaleźć w takich własnych utworach Hendrixa, jak: "Remember" z "Are You Experienced" czy "Little Wing" z "Axis: Bold As Love". Gitarzysta na "Mercy Mercy" ma już wypracowaną technikę, jest w stanie tworzyć formę nieograniczoną w czasie i przestrzeni, a do kształtowania i wyrażania swoich fraz stosuje akordy i arpeggio w różnych wartościach rytmicznych... Widać więc od razu, że już wtedy Jimi Hendrix jest w pełni ukształtowanym gitarzystą R&B, znającym dobrze ten styl, ponadto umiejącym operować barwą i rytmem. Przez następne dwa lata, będzie się tylko rozwijał. Sam Jimi przyznał - Byłem w tym czasie mocno sfrustrowany, bo wyglądało na to, że nigdy nie będę robił tego co chcę, a jedynie będę grał w tym, czy innym zespole. Czułem, że tracę nadzieję, choć uważałem, że powinienem nadal próbować wszystkiego. Kiedy byłem nastolatkiem, nie wierzyłem, że opuszczę kiedyś Seattle. Teraz, jako dorosły modliłem się, żeby podeszwy moich butów wytrzymały drogę, jaką mam jeszcze do przebycia... Jakby nie patrzeć, miał wtedy przed sobą drogę jeszcze bardzo odległą.

            Biorąc udział w sesji Dona Covay'a na pewno opuścił koncert plenerowy "The Isley Brothers" w Peter’s Park w Atlancie, gdzie wtedy odbywał się Greek Week, festiwal zorganizowany przez miejscowy Georgia Institute Of Technology’s. Jak wspominał Ronnie Isley - zastąpił go miejscowy gitarzysta, ale my czekaliśmy na jego powrót... Ernie Isley uzupełniał - Kiedy skończył solo, miałem jedną stopę na ziemi, drugą na Olimpie...62 Inżynier Malcolm Cecil wspominał - Jimi spotkał Erniego, kiedy on był jeszcze dzieciakiem, bo Jimi grał przez dwa lata z Isley, i myślę, że żył w domu O'Kelly'ego i jego rodziców przez lat kilka. Więc miał wielki wpływ na Erniego. Jimi powiedział kiedyś do niego: 'Uważaj, co robię, pokażę ci, co jeszcze umiem, ponieważ to właśnie ty będziesz grać na gitarze ze swoimi braćmi!' Jakże prorocze były to słowa...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz