niedziela, 14 sierpnia 2022

            Nikt nie zapamiętał dokładnej daty i miejsca pierwszego profesjonalnego koncertu Jimiego Hendrixa, ponieważ w tym czasie nawet on, nie myślał, aby to zanotować, ale w literuturze pozostał ślad po występie, który odbył się jesienią 1959 roku w Washington National Guard Armory, czyli w składnicy broni Gwardii Narodowej na 35th Avenue, niedaleko Kent. Jimi przypominał sobie - Początki były strasznie trudne. Znałem jakieś trzy piosenki, a kiedy trzeba było wyjść na scenę, trząsłem się jak galareta, więc musiałem chować się za kurtyną. Nie mogłem się zmusić, żeby się zza niej wychylić... Za występ, jak wspomniał - Dostaliśmy trzydzieści pięć centów na głowę i dodatkowo każdy po trzy hamburgery. W tamtym czasie lubiłem rock'n'rolla. Graliśmy utwory takich ludzi jak "The Coasters". Tak czy inaczej, wszyscy wtedy chcieli robić to samo, wstąpić do zespołu - wszyscy robili tak samo... Przez kilka miesięcy 1959 i 1960 Jimi grać będzie z "The Rocking Kings" w różnych miejscach, zdobywając uznanie publiczności. Z klubem Birdland wiązać się będzie sukces ogromny, bo będą grać co środy, czwartki i niedziele na wieczorkach tanecznych dla nastolatków, także największa wtedy jego porażka, o czym za chwilę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz