Rok 1965 okaże się jednak również
przełomowy, bo choć wtedy nie zdaje sobie z tego sprawy, poznaje kilka osób,
które będą miały ogromny wpływ na jego przyszłość, życie i artystyczną karierę
- Juggy Murray, Curtis Knight, Ed Chalpin i Devon Wilson.
Po
rozstaniu z Little Richardem, w drugiej połowie lipca 1965 Hendrix znajduje
pracę w A-1 Sound Studios, u autora piosenek Alexandra Randolpha,
znanego w branży pod pseudonimem "Mr. Wiggles". Razem z nim i z
zespołem "The Upsetters", nagrywa cztery utwory firmowane przez grupę
"Mr. Wiggles & The Wigglin' Men": "Wash My Back" i "Home
Boy" wydane na singlu w 1966 przez Golden Triangle (100)
oraz "Fat Back" (dwie
wersje wokalna i instrumentalna) (wydany zostanie w 1966 – Parkway Rec. P-104-A/B), 6 a
także "K.P." i "Cabbage Greens" (Sound
Of Soul 105) - skomponowane przez saksofonistę Grady'ego Gainesa,
którego Jimi poznał na trasie z Samem Cooke'em i Jackiem Wilsonem. Te dwa
ostatnie były utworami instrumentalnymi z solówkami Hendrixa, wzbogaconymi
zniekształceniami gitary, które zaczynało być modne wśród muzyków. Na gitarze
rytmicznej grał Melvin Sparks, uczestniczyli ponadto muzycy z "The World
Famous Upsetters", czyli zespołu akompaniującego Little Richardowi (bez
jego udziału). ...Na gitarze grał jak
szatan, ale co do scenicznych zasad, które narzucał Little Richard było inaczej
- wspominał Wiggles, który doskonale znał Richarda, rozumiał więc
frustrację Hendrixa - Tak jak on chciał
mieć owiązaną na głowie bandanę, wypić małego drinka, trzymać na scenie zapalonego
papierosa, a Richard na to się nie godził. I nijak nie można było Jimiego
przekonać. Chciał być gwiazdą. Kiedyś pomagałem mu robić zakupy. Interesowały
go wygniecione aksamitne koszule, śmiesznie kapelusze - zaczął się wtedy tak
ubierać... Żaden z singli nie zdobył popularności, jedynie "Wash My Back" pojawił się w
programie muzycznym radia WLAC w Nashville.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz