Na kasecie, wydanej znacznie później przez firmę SPV w Polsce "Live At George's Club", są jeszcze soulowe numery Marvina Gay'e "Ain't That Peculiar" (8 miejsce w październiku 1965), "I'll Be Doggone" (to samo w kwietniu 1965), "Get Out Of My Life Woman", "Last Night", "Sugar Pie, Honey Pie" oraz "What'd I Say". Wspomniany “Killing Floor” Jimi zagrał na dwóch koncertach z Curtisem Knightem i "The Squires", grywał także w 1966 roku. Potem na długo wycofał go z repertuaru, aby powrócić do niego w Szwecji we wrześniu 1970 r. i na na Isle of Fehmarn – z wielce znaczącymi początkowymi słowami - powinienem rzucić cię już dawno temu...
W tamtą niedzielę 26 grudnia 1965 r.
w George’s
Club 20 w Hackensack, New Jersey, wykonane zostanie aż trzydzieści
utworów: “I Got You (I Feel Good)”, “Shotgun”, “One Night With You”, “Come
On (Part 1)”, “Hang On Sloopy”, "Bo Diddley”, “Drivin’ South”, “Mannish
Boy”, “Killin’ Floor”, “Travelin’ To California”, “Ain’t That Peculiar”, “What’d I Say”, “Bright Lights, Big City”,
“Get Out Of My Life Woman”, “I’ll Be
Doggone”, “(I Can’t Get No)
Satisfaction”, “Sugar Pie, Honey
Bunch”, “Land Of 1000 Dances”, “You Got Me Running”, “Let’s Go, Let’s Go, Let’s Go”, “You Got What It Takes”, “Sweet Little Angel”, “Wooly Bully”, “Bleeding Heart”, “Have Mercy Baby”, “Something You’ve Got”, “Just
A Little Bit”, “Stand By Me”, “Hold (On To) What You’ve Got” i “Day Tripper”. Nie wszystkie
jednak trafią na kasetę i płytę.
Inny
album dokumentujący także ówczesny repertuar Knighta i "The Squires" -
“Birth Of Success” (MFP, 1973), pokazuje,
że był on oparty na chicagowskim bluesie i soulowych "coverach", od “I’m A Man” do “Ain’t That Peculiar”. Aranżacje wokalne i instrumentalne typowe są
dla tamtych czasów, lecz gitara Hendrixa brzmi jak "wiertarka" lub "młot
pneumatyczny". Peter Doggett uważa, że po raz pierwszy w utworze “I’m A Man” - Gra on, jak przyszła gwiazda elektrycznej gitary...
Na albumach z
fragmentami występów Knighta z Hendrixem, które odbywały się w małych klubach
okolic Nowego Jorku, wyraźnie widać (czy raczej słychać) jak wyglądał wówczas
repertuar (od R&B po przeboje rockowe i popowe), jak muzycy grali,
zwłaszcza Jimi i jak reagowała publiczność. Sharon Soul, żona Nate'a Edmondsa,
klawiszowca grupy "The Squires" - Curtis
był muzykiem, ale bardziej interesował go biznes. Założył grupę i co tydzień
płacił muzykom pensję. Organizował koncerty, sam ściągał pieniądze, których tylko
część przeznaczał na wypłaty...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz