Wydany w 1974 dwudziesty pierwszy album Little Richarda „Talkin’ ‘bout Soul” zawiera nagrania z lat 1964-65, w tym także te wymienione. W 2007 roku firma Vee-Jay realizując cyfrową wersje tego albumu dołożyła nieco utworów (w sumie jest ich 28), w tym również wszystkie z tej sesji Richarda z Hendrixem. ..Chociaż gitara Hendrixa jest w nich mniej słyszalna, niż na „I Don’t Know What You Got But It’s Got Me” - jak zauważył Steven Roby. Nie ma jednak racji Peter Doggett pisząc - Mimo finansowych zastrzeżeń dotyczących wydanego krótko po śmierci Hendrixa “Friends From The Beginning” będą to jedyne nagrania Richarda z Jimim... Bo na tym albumie znajdzie się kilka innych utworów, w tym także słynny bluesowy standard Leadbelly'ego "Goodnight Irene", który wydany zostanie także na singlu w 1972 przez firmę Ala Enterprises (ALA-1175).
Podczas
tej sesji (kiedy - trudno dziś ustalić) nagrano jeszcze dwa utwory: "Something Moves In My Heart” oraz
“You Better Stop”. Pewnie ich jakość
zaważyła na tym, że przez lata ich nie udostępniano. Co zaś do obecności w
studiu Dona Covay'a, to trudno dziś dowiedzieć się dlaczego w tym czasie był w
Los Angeles (jeśli nagrania powstały właśnie tam!) ..Jimi potrafił grać i był w tym cholernie dobry, ja zaś bardzo dobrze
śpiewałem Rock’n’Rolla, więc pasowaliśmy do siebie. Jimi zresztą grał tak, że
aż przechodziły mnie dreszcze. Zawsze dawał z siebie wszystko. Myślę, że już
wtedy był gwiazdą, choć nie zdawał sobie z tego sprawy. Teraz pokazał dopiero
cząstkę tego co umie, sporo ma w rezerwie i ciekaw jestem co będzie w
przyszłości – opowiadał Richard, z którym nagrane przez Jimiego utwory ukażą
się później na albumach: „Friends From
The Beginning” oraz „Jimi Hendrix –
Little Richard Together”.
Co
do płyty "Friends From The
Beginning" z 1972 roku, był to osiemnasty w kolejności album Little
Richarda, zawierający nowy materiał, choć na trzynaście utworów, aż sześć to
rock'n'rollowe standardy, wcześniej także znane w jego interpretacji, jak: "Whole Lotta
Shakin’ Goin On", "Lucille", instrumentalna "Long Tall Sally" (tutaj błędnie zatytułowany jako "Tutti
Frutti") oraz "Hound
Dog". W nich wszystkich, a także w "Going Home Tomorrow" i wymienionym wcześniej "Goodnight Irene" zagrał Jimi
Hendrix. Pozostałe, a więc: dwa instrumentalne “Belle
Stars” (oparta na temacie piosenki Hanka Williamsa "Settin’ The Woods On Fire") i “Funky Dish Rag” (instrumentalna wersja własnej piosenki Richarda "Mississippi ") oraz “Why Don’t You Love Me?” powstały
prawdopodobnie w 1971 roku (dwa pierwsze w kwietniu) i nagrał je zespół Little
Richarda, z którym występował rok wcześniej powiększony o kilku muzyków
studyjnych. Są na tym albumie także rock'n'rollowe przeboje “Keep A-Knockin’”, "Money Honey" oraz "Lawdy Miss Clawdy". Zanotowano oczywiście nazwiska
muzyków: Dewey Terry
(g), Glen Willings
(g), Don “Sugarcane”
Harris (b, viol), Black Arthur (g), Henry Oden (b), Bumps
Blackwell (bongosy i produkcja), zagubiły się tylko nazwiska dwóch perkusistów
(jeden z nich to zapewne Bernard Purdie). No i oczywiście w wymienionych wyżej
nagraniach Jimiego Hendrixa. W sumie firma Vee Jay ma w swoich zbiorach nagrania,
które powstały w trakcie siedmiu sesji w latach od czerwca 1964 do lipca 1965.
John McDermott zauważył - Można tu
widzieć mały krąg przyjaciół, z którymi Jimi zrealizował tę sesję. I chociaż
nie jest on tak dobrze słyszalny, jak choćby na “My Diary”, czy “Testify”, to on tu jest. Można go usłyszeć...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz