sobota, 29 lipca 2023

            W marcu 1965 roku w tym samym California Club, Rosa poznaje Jimiego z Billym Revisem, właścicielem niewielkiej R&B firmy płytowej Revis Records. ...Spytaliśmy, czy byłby zainteresowany wysłuchaniem piosenki, którą chcieliśmy nagrać - opowiadała Brooks - Billy podał nam adres i zaproponował spotkanie nazajutrz. Na spotkaniu zagraliśmy mu tę piosenkę, a że spodobała mu się, postanowił ją nagrać we własnym studiu. Spytał tylko, czy załatwimy jakiś dodatkowych muzyków i wokalistów... W klubie Ciro’s na Sunset Strip występuje wówczas zespół Majora Lance'a, znanego od 1963 roku choćby z przeboju “Monkey Time”.

...Jimi był takim facetem, który bez ceregieli wchodził na zaplecze i sam się przedstawiał - opowiadała Rosa - Braliśmy udział w przyjęciu po występie i Big Francis perkusista oraz Alvin basista zgodzili się wziąć udział w sesji...

            Sesja nagraniowa odbywa się 27 marca w starym garażu przerobionym na studio. Obok Jimiego i Rosy w sesji bierze udział jej znajomy, późniejszy lider grupy „Love” Arthur Lee. …Arthur i Pat, byli wtedy na estradzie moimi partnerami, podśpiewywali mi w chórkach - dodawała Brooks - Pojechałam więc do matki Arthura w dniu sesji. Kiedy Jimi zobaczył go, poczerwieniał z zazdrości. Pomyślał od razu, że łączy nas coś więcej, niż tylko przyjaźń, że Lee jest jego rywalem. Pamiętam, że kiedy jechaliśmy do studia moim samochodem, Arthur usiadł z tyłu, a Jimi z przodu obok mnie. Przez całą drogę nie zamienili ani słowa, Jimi rozmawiał tylko ze mną… Arthur Lee wspominał, że Jimi Hendrix był pierwszym czarnym hipisem, którego on zobaczył – Widziałem Jimiego obok California Club na Western i Santa Barbara. Szedł ulicą i wyglądał jak kupa nieszczęścia, miał buty z zupełnie zdartymi obcasami. Szedłem za nim i widziałem, że miał bardzo długie włosy. Pomyślałem: 'To jest ktoś.' Włożyłem perukę i zacząłem tu w Montebello wykonywać piosenki Beatlesów i Stonesów oraz 'oop oop doo' to całe gówno, funky...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz