środa, 21 grudnia 2022

            Tommy Chong opowiadał - Jimi przychodził i od czasu do czasu z nami siadał na scenie. Kilka lat później mieliśmy przebój wydany przez Motown “Does Your Mama Know About Me” (Gordy 7069) (w magazynie Billboard 29 miejsce 18 maja 1968) i graliśmy w Anglii. On wtedy wyłonił się z tłumu, który wypełniał klub. Włosy miał rozwichrzone i wyglądał jak paw, podszedł i powiedział: 'Hej, jak się masz? Nie pamiętasz mnie?' Spytałem: 'Co masz na myśli?' On odparł: 'Kiedyś grałem z zespołem w Vancouver'. Powiedziałem: 'Wow, a teraz jesteś Hendrixem. Daj mi trochę pieniędzy!'. Jimi tej nocy dosiadł się do nas i grał na basie. To było coś wspaniałego... W innym wywiadzie udzielonym Aaronowi Kayce z pisma Harp Magazine Tommy Chong stwierdził jednak, że informacje, które opowiadał jego były kolega z Vancouver Bobby Taylor, iż grał z nimi przez krótki czas to, po prostu - Imaginacje...

            Zanim (jeśli w ogóle?) doszło do opisanych tu wydarzeń, a więc na początku lat 60. XX wieku, zanim Bobby Taylor i Tommy Chong założyli zespół "Taylors" oraz otworzyli własny klub, najbardziej popularną grupą w Vancouver była "Little Daddy & The Bachelors". Ich lider otworzył klub Blues Palace, do którego sprowadził na pierwszy w Kanadzie występ rewię Ike'a i Tiny Turnerów. Przepełnione bluesem i funky brzmienie grupy "Małego tatuśka" oraz dynamiczne sceniczne występy wzbogacone elementami komicznymi cieszyły się sporym uznaniem młodzieży. Zespół nagrał jedynego singla z popularną piosenką Chucka Berry'ego "Too Much Monkey Business" oraz własnym instrumentalnym tematem "Junior's Jerk", w którym na gitarze popisywał się Tommy Chong. Obok niego w tym zespole grali: Wes Henderson (gb), Floyd Sneed (dr) oraz Bernie Sneed (key). Zespół jednak zmienił nazwę na “Four Niggers and a Chink” (Czterech Murzynów i Chińczyk), ale z uwagi na to, że nikt nie chciał zatrudnić grupy o takiej nazwie, kilka tygodni później pojawią się jako “Four Colored Fellows and An Oriental Lad” (Czterech Kolorowych Kumpli i Jeden Orientalny Gość). Spotkały ich wtedy restrykcje ze strony kanadyjskiego oddziału NAACP (National Association for the Advancement of Colored People - istniejąca od 1909 roku w Baltimore w USA organizacja działająca na rzecz praw ludności kolorowej), więc nazwali się w skrócie “Four N’s and C”, a historię tej grupy w miejscowej gazecie Vancouver Sun opisał Jack Wasserman, po nim zaś zrobił to Steven Roby dodając, że - Teraz wszyscy byli nareszcie zadowoleni, może z wyjątkiem zespołu, który szybko się rozpadł...        

            Wszystko się jednak dobrze skończyło, przynajmniej dla Tommy'ego Chonga, który najpierw, wraz z Wesem Hendersonem, trafił do grupy "Bobby Taylor & The Vancouvers", którą w 1965 roku Berry'emu Gordy Jr. szefowi firmy Motown zarekomendowały dwie dziewczyny z grupy "The Supremes: Mary Wilson i Florence Ballard. I "Bobby Taylor & The Vancouvers" nagrał w Detroit kilka singli. Producentem trzeciego i ostatniego "Malinda" został sławny wtedy  muzyk Smokey Robinson. Potem Tommy Chong podejmie współpracę z Richardem "Cheech" Marinem w grupie "City Light" i przeniesie się do Los Angeles, gdzie wychwalając zalety narkotyków, zostanie połową rockowo-komediowego duetu "Cheech & Chong". Zaś Johnny Sneed, po przeprowadzce do Los Angeles zostanie perkusistą grupy "Three Dog Night".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz