wtorek, 29 marca 2022

Rozdział Piąty (1945 - 1951) - Z rodzicami

 

...Czuliśmy się z nią jak w niebie. W naszych oczach była świętą, nie popełniała żadnych złych czynów. Wciąż pamiętam cudowny zapach jej perfum oraz piękne ubrania, jakie wkładała na siebie...

 

Al Hendrix wraca z synem do Seattle pod koniec 1945. Nie wie jednak gdzie jest jego żona - Byliśmy w tym czasie w separacji. Gdybym chciał rozwód musiałbym zapłacić siedemdziesiąt pięć dolarów. Nie miałem tych pieniędzy... Czasowo więc on i Jimi zamieszkują u Delores Hall, w małym domu z dwiema lub trzema sypialniami 3 przy 10th Avenue 124 na osiedlu Yesler Terrace. Pierwsze wybudowane w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej osiedle czynszowe znajdowało się na wschód od śródmieścia Seattle.…Wszyscy się tam razem trzymali - zapamiętała Delores, która mieszkała z dwoma córkami Robertą i Julią, w ciąży była z trzecią - Dee Dee. Al uzupełniał - Jimi był starszy i kiedy Delores szła do pracy, pomagał mi w opiece nad nimi. Od rządu dostawałem dwadzieścia dolarów co tydzień. Szukałem też pracy, ale nie było to wtedy możliwe... Znalezienie pracy w tamtym czasie, zwłaszcza wśród ludzi bez żadnego wykształcenia, a do takich zalicza się Al Hendrix, jest bardzo trudne. Mieszkając ze szwagierką Al może liczyć jednak na utrzymanie i nie płaci za czynsz. A po paru dniach do drzwi domu siostry puka Lucille. ...Dowiedziała się, że wróciłem - wspominał później - od starej przyjaciółki rodziny Jeter, którą nazywali "Mamą Hankins"...  Al nie widział swej żony przez ponad trzy lata, a ona bardzo się zmieniła. To już nie jest nastoletnia dziewczyna, lecz piękna kobieta. Wprawdzie kilka lat temu wysłała mu zdjęcie z Jimim, ale teraz wygląda zupełnie inaczej, jak opowiadał - Stała niepewnie w drzwiach ze spuszczoną głową. Gdy cicho powiedziała: 'Chcesz jeszcze raz spróbować?', na jej twarzy pojawił się delikatny uśmiech. Pomyślałem: 'Nie było mnie tak długo, a ona była przecież taka młoda. 'OK' odparłem...

Związek Lucille i Ala Hendrixów nie jest jednak udany, przez następne lata oboje miotać się będą między namiętnością i nienawiścią. … Małżeństwo moich rodziców wcale nie było idyllą - napisał później Leon.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz