poniedziałek, 4 marca 2024

 

Rozdział 3: Chas szuka muzyków: "V.I.P.s"; Track Records; telefon do ojca   

                                                      (25 - 28 września 1966)

            ...Przyjechał do Londynu z zupełnie wyjątkowym stosunkiem do tego, co działo się na scenie muzycznej. Ze swoją siłą wyrazu, talentem i pochodzeniem, bardzo się różnił od innych gitarzystów... (Alan Douglas)

            Pierwsze, co w niedzielne przedpołudnie 25 września, zobaczyła wyrwana nagle ze snu Kathy Etchingham, to była spadająca na jej głowę biała gitara Stratocaster w rękach dziewczyny, którą widziała poprzedniej nocy w klubie Scotch of St. James. Hendrix dzielnie zasłonił dziewczynę swoim ciałem, wołając: 'Czekaj, czekaj, tylko nie gitarą!'. ... Jimi powiedział, że to była Linda Keith, Angielka, z którą sypiał w Ameryce i która dla niego ukradła gitarę - wspominała Kathy Etchingham – zabrała ją i wybiegła. Później, kiedy już wstaliśmy, ona wróciła, stanęła przed Jimim, błyskawicznie zrzuciła ubranie i wskoczyła do łóżka. Powiedziała mu, że jeśli chce odzyskać gitarę, musi wskoczyć do łóżka, do niej. Jimi jej odmówił i powiedział, aby się wyniosła.... Potem przez długi czas w życiu Hendrixa się nie pokazała. Do ostatniego spotkania Jimiego z Lindą dojdzie w londyńskim klubie Tramp przy Jermyn Street. Tak je wspomni - Byłam w klubie ze swoim aktualnym chłopakiem. Jimi przyszedł z dziewczyną. Chłopak z którym byłam był bardzo ważny dla mnie. Właśnie wybieraliśmy się na wspólny rejs po Morzu Śródziemnym. Miało to umocnić nasz związek. Jimi zachował się bardzo dziecinnie. Byłam mocno tym skrępowana i zmieszana. Opowiadał o naszych nowojorskich relacjach, o braterstwie krwi które zawarliśmy wtedy. Jimi poprosił mnie bym poszła z nim na piętro do szatni klubu, gdyż coś dla mnie ma. Dał mi tam futerał w którym byl Stratocaster i koperta z listu który napisałam do niego, cztery lata wcześniej, w Nowym Jorku. Listu w niej nie było. W środku futerału był podpis JINX. Jimi pokazał mi to i powiedział - popatrz, to ja... (Tom I) W czasie koncertu na wyspie Wight Jimi zadedykuje Lindzie "Foxy Lady", a do "Red House", doda jedną linijkę tekstu - 'Musiałem opuścić to miejsce, bo moja Linda już tam nie mieszka'... 16 stycznia 1970 roku w studiu Record Plant nagra piosenkę "Send My Love To Linda" (trafi m.in. do zestawu "Astro Man"). Tyle o Lindzie Keith.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz