wtorek, 19 marca 2024

Rozdział 18: Londyńskie adresy: Upper Berkeley Street

(21 marca 1967 - 30 stycznia 1968) 

            ...Mieszkanie Jimiego i Chasa jest gustownie urządzone, z długimi kanapami, skórzanymi fotelami, stolikiem z drewna tekowego, oryginalnymi obrazami i najnowszym sprzętem hi-fi... (Norrie Drummond)

            Następnym wspólnym adresem londyńskim dla Jimiego z Kathy oraz Chasa z Lotte,  będzie mieszkanie nr 9 w domu w Mayfair przy Upper Berkeley Street 43. Kathy - Chasowi udało się wynająć mieszkanie na czwartym piętrze w nowoczesnym bloku, na tyle blisko, abyśmy mogli przenieść się piechotą do domu, niosąc ze sobą kilka swoich skromnych rzeczy - głównie ubrania, gitary i płytową kolekcję. To było ładne mieszkanie; Chas najwyraźniej miał już jakieś pieniądze. Po raz kolejny przyjęto za pewnik, że on i Lotta będą mieli najlepszy pokój, a Jimi i ja dostaniemy to, co nam zostało. Mieszkaliśmy w tym mieszkaniu przez około rok... Wprowadzą się 21 lub 22 marca 1967 roku, po powrocie "JHE" z Luksemburga. Noel - Chas chciał prywatności dla swojego małżeństwa... Trixie Sullivan - Musiałam płacić czynsz za ich mieszkania. Poza tym wszędzie jeździli taksówkami albo limuzynami i wysyłali rachunki do firmy... Chodziło oczywiście o firmę Michaela Jeffery'ego.

                Mieszkanie na Upper Berkeley Street będzie większe, będą w nim dwie osobne łazienki. Znowu Chas weźmie dla siebie i swojej przyjaciółki lepszą część i poprosi Jimiego, aby przestał grać płyty ze swojej kolekcji bardzo głośno oraz żeby głos Kathy był spokojniejszy. Jimi przeprosi - Ona po prostu lubi krzyczeć i nie potrzebuje do tego powodu. Więc powiem jej, żeby krzyczała w parku... Relacja Jimiego z Kathy, po pierwszej fali fizycznego podniecenia, pogłębia się. Kathy już nie jest didżejką, porzuca też pracę w firmie produkującej mrożonki i już cały czas spędza z Jimim. Razem robią zakupy, chodzą do klubów i na koncerty. Kathy - Mieliśmy ze sobą wiele wspólnego. Miałam trudne doświadczenia, podobnie jak on. Wziął mnie pod swoje skrzydła, ja także prowadziłam go przez życie w Londynie. Przedstawiłam go ludziom, otworzyłam przed nim drzwi i zrobił to samo dla mnie... Kathy Etchingham jest pierwszą prawdziwą dziewczyną Jimiego w Londynie. ...Była kochającą zabawę Angielką ze zmysłowymi ustami, piękną figurą i rudymi włosami, które zachodziły jej na oczy i zwisały prosto na ramiona. Była nad wyraz szczera i według angielskich standardów "dzika", ale dla Jimiego nie różniła się zbyt od niektórych postępowych białych dziewczyn z Village w Nowym Jorku, z którymi był blisko - zapisała Sharon Lawrence. Chris Stamp - Mieszkanie Jimiego było na rogu Edgware Road. Telewizor jest włączony. Odtwarzacz jest włączony. Jimi i ja siedzimy przy Monopoly. Wszyscy rozmawiają. Muzyka gra. Z ulicy dobiega hałas. Wszędzie hałas. Głośny! Kiedy tak siedzę, nagle Jimi podnosi wzrok i mówi coś o dźwięku. Dźwięk z płyty, z telewizora, klakson taksówki na zewnątrz. Po dziesięciu minutach zaczynam zdawać sobie sprawę, że ten facet słyszy dźwięki, których nikt nie słyszy. Wyciągał je z otoczenia, z wielkiego dzbana dźwięków. Zanotuje to, a potem wróci do gry w Monopoly lub Risk... Kathy - W Risk był bardzo dobry i zwykle grał, aby wygrać...

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz