Piątego kwietnia "Ike & Tina Turner Revue" występuje w Crystal Ballroom w Portland w Oregonie (nie wiadomo, czy z Hendrixem, czy bez). Ostatni zaś występ Little Richarda przypada dziewiątego i dziesiątego kwietnia znowu w Ciro’s Le Disc w Hollywood i tak jak poprzednio, supportuje go zespół "The Byrds". Opowiadała Rosa Lee Brooks - Little Richard złożył Jimiemu ofertę, której on nie mógł odrzucić. Pamiętam ten dzień, kiedy on odszedł. Mieszkaliśmy w motelu na Sunset. Padał deszcz, i Jimi powiedział do mnie: ' Żałuję, że muszę iść'...
Oferta jaką wtedy
otrzymuje Hendrix dotyczy dalszej części trasy Little Richarda przez trzy
miesiące na Wschodnim Wybrzeżu, w Nowym Jorku i okolicach, w stanach Nowy Jork
oraz New Jersey. Przede wszystkim zapowiada się, że nie będzie musiał
pokonywać, aż tak długich tras, a poza tym będzie mógł być znowu w miejscu,
gdzie miał wielu znajomych i gdzie zostawił Faye Pridgon. Po drodze do Nowego
Jorku Little Richard z Hendrixem odwiedza jeszcze Atlantę i po raz kolejny
występuje w klubie Whiskey A Go Go. Kiedy w połowie kwietnia 1965 roku ekipa
Little Richarda dociera do Nowego Jorku, Jimi wraz z muzykami wynajmuje pokój w
znanym sobie hotelu Theresa. I niemal od razu przygotowują się do występu w znanym
i zasłużonym, wręcz historycznym miejscu - Paramount Theater w sercu
Manhattanu, na rogu 43rd Street i Broadway'u przy Times
Square.
Paramount
Theater to wielka sala, na 3.664 miejsca, trudno ją zapełnić, więc i
artyści, którzy tu występują muszą być popularni. Richard jest w grupie kilku
wykonawców z Wielkiej Brytanii i Ameryki. Ma wystąpić przez trzy wieczory - od
piątku siedemnastego do niedzieli dziewiętnastego kwietnia. Oprócz niego udział
w tych koncertach biorą: soulowy saksofonista King Curtis ze swoim
szesnastoosobowym zespołem "The Kingpins", "The Hollies",
Shirley Ellis, "The Vibrations", "The Exciters", tancerki z
"The Hullabaloos", "The Detergents" (z późniejszym
wokalistą "The Archies" - Ronem Dante), Dee Dee Warwick, Sandie Shaw,
Joe Stampley z "The Uniques" oraz aktor komediowy i satyryk Soupy
Sales (Milton Supan), gwiazda dziecięcego programu stacji telewizyjnej WNEW,
którego nagranie „The Mouse” zdobyło
wielką popularność. Program w Paramount nazywa się Souply
Sales Easter Show. Obok występów artystów wyświetlane są również
krótkie filmy. Jest to jeden z programów zorganizowanych przez Morrisa (Moishe)
Levy'ego, właściciela firmy Roulette Records, który wynajął na
cały rok ten teatr, który zasłynął w październiku 1944 roku, kiedy występował w
nim Frank Sinatra, a blisko 35 tysięcy fanów (zwłaszcza fanek) stało całe noce
i dni, czekając na możliwośc obejrzenia w akcji swego idola. Teraz około trzech
tysięcy młodych ludzi od północy czeka przed budynkiem, aby zobaczyć te
kwietniowe występy, popularnych obecnie wykonawców. Dwustu policjantów i
czterdziestu ochroniarzy usiłuje zapanować nad tłumem. Teatr otwierają o 8
rano, napór tłumu jest jednak tak wielki, że pęka szklane okno wystawowe, a młodzi
szturmują policyjne barykady.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz