niedziela, 9 czerwca 2024

 Rozdział 3 - Illinois, Iowa i Maryland: Chicago, Davenport, Columbia.

(10-11, 16 sierpnia) 

            ...Każdej nocy Hendrix mówił: 'Oddaj im pieniądze. Nie mam ochoty grać dziś wieczorem. Zrobimy to jutro'. No i większość nocy zajmowało mi przekonanie go, by zagrał 45 minut. Potem, kiedy już zaczął, nie chciał zejść i musieliśmy krzyczeć na niego, żeby o 23:00 skończył (lokalnie wprowadzono godzinę policyjną)... (Gerry Stickells)

            W sobotę 10 sierpnia "JHE" udaje się z Nowego Jorku do Chicago, gdzie w Auditorium (East Congress Parkway 70) zaplanowano dwa koncerty. Pierwszy o 19:00 i drugi o 22:00. Na oba sprzedano wszystkie bilety po sześć dolarów. 3.875 na każdy występ. Na obu supportami były grupy "Soft Machine" i "The Association", która miała za sobą szczyt popularności z lat 1966-67, kiedy na amerykańskich listach przebojów umieściła "Along Comes Mary" (piosenka o marihuanie! - 7m w lipcu '66) oraz: "Cherish" (1m przez 3 tygodnie we wrześniu '66), "Windy" (1m przez 4 tygodnie w lipcu '67), "Never My Love" (2m w październiku '67) i "Everything That Touches You" (10 m w marcu '68). 14-letni Jimmy Guerrero był początkującym gitarzystą. Na koncert wybrał się z kolegami z zespołu, który wykonywał utwory Hendrixa - Siedzieliśmy w czasie występu "Soft Machine", niecierpliwie czekając na Jimiego. Potem kurtyna z grzmiącym hukiem zaczęła się podnosić i można było poczuć drżenie siedzeń i bicie serc. Wiedziałem, że przejdzie od razu do „Are You Experienced”. Przez większość koncertu Hendrix wydawał się grać z zamkniętymi oczami. Jak sądzę po raz pierwszy publicznie wykonał „Hear My Train A Comin'” i potem staranował Marshalla swoją gitarą. Przyjaciel nagrał koncert, ja zrobiłem zdjęcia, niestety wszystkie straciłem... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz