czwartek, 30 maja 2024

Rozdział 16: "Miami Pop Festival"

(18-20 maja)

            ...Scena to cały nasz świat, całe życie... (Jimi Hendrix)

            Sobota 18 maja. Na popularnym torze wyścigowym Gulfstream Park Race Track w Hallandale na przedmieściu Miami, na Florydzie rozpoczyna się pierwszy "The Underground Pop Festival" znany jako "Miami Pop Festival". ...Otoczony palmami był to jeden z najstarszych torów wyścigów konnych na południu Florydy, w którym odbywały się wyścigi Florida Derby. Był to długi na milę tor ziemny i trawiaste boisko, a także trybuny dla widzów. Pod koniec kwietnia przed sezonem wyścigów, doszliśmy do porozumienia z zarządem Gulfstream - tłumaczył Michael Lang, pomysłodawca i jeden z głównych organizatorów festiwalu. Przed 1968 rokiem Miami nie było zbytnio obecne na mapie amerykańskiej muzyki, choć i tu zdarzały się warte uwagi wydarzenia, takie jak nagranie w Deauville Hotel drugiego występu "Beatlesów" w "Ed Sullivan Show" (emisja 16 lutego 1964). Coraz większego znaczenia nabierało też studio Criteria, które po rejestracji przeboju Jamesa Browna "I Got You (I Feel Good)" (w marcu 1965 UK - 29m, USA - 36m) pretendowało do miana jednego z najlepszych studiów nagraniowych, a stało się sławne później, po nagraniu albumu „Layla & The Other Assorted Love Songs ” zespołu "Derek and the Dominos" (czyli Erica Claptona) oraz „Eat a Peach” „Allman Brothers Band”. Jednak Miami a zwłaszcza jego część Miami Beach nie była miejscem szczególnie bezpiecznym. Gazety publikowały informacje na temat lokalnego półświatka, pisząc o hotelach w Miami Beach i Motel Row na północ od Miami Beach, podając, które hotele i kluby były prowadzone przez znane kartele mafijne. Na szczęście do Hallandale, na północ od półwyspu Miami Beach, w maju 1968 roku mafia jeszcze nie dotarła i można było zorganizować pierwszy na Wschodnim Wybrzeżu USA festiwal rockowy, który stanie się łącznikiem między legendarną imprezą w Monterey w Kalifornii w czerwcu 1967 (Tom 2) a wielkim festiwalem Woodstock na północy stanu Nowy Jork (Tom 4). Bob Santelli - I za to historia może podziękować dwóm ikonom rocka z lat 60. ubiegłego wieku: Michaelowi Langowi i Jimiemu Hendrixowi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz