Rozdział 13 - Nowy Jork sesje nagraniowe: Mayfair Studios, Sound Center, Record Plant.
(24 lutego, 5, 13-14 marca, 18 kwietnia - 28 sierpnia)
...Przyjaciele to ci ludzie, którzy pomagają mi wierzyć w siebie... (Jimi)
Nagrania
utworów na trzeci album "JHE" "Electric
Ladyland" rozpoczęły się na przełomie 1967 i 1968 w Londynie (Tom 2): "Crosstown Traffic" (20 grudnia 1967) oraz "All Along The Watchtower"
(21 stycznia 1968). Dodatkowo wykorzystano jeden wcześniej zrealizowany "The Burning Of The Midnight
Lamp" (9 maja 1967), jednak w Nowym Jorku Chas Chandler i Jimi Hendrix
postanowili skorzystać z dużo większych możliwości miejscowych studiów, lepiej
i nowocześniej wyposażonych w sprzęt, głównie konsolety i magnetofony.
24 lutego
1968 roku Chandler wynajął studio Mayfair (7th Avenue 701), by dokonać
transferu pięciu utworów, zarejestrowanych w Londynie na taśmie 4-śladowej. "Dream", "Crosstown Traffic", "Dance (Touch Me)", "Tax
Free" i "All Along The
Watchtower" przegrano na osiem śladów. Eddie Kramer,
powiedział, że później ten ostatni przetransferowano jeszcze na 12 śladowe
(dostosowane do Record Plant) a potem jeszcze raz na 16 śladowe magnetofony,
ale to już w Record Plant. W Mayfair Recording Studio Inc. pracował
młody inżynier ze stanu Iowa, Gary Kellgren. "Amerykański Eddie
Kramer", jak opisał go Gerry Stickells, w lipcu poprzedniego roku swoim
talentem i kreatywnością od razu zrobił dobre wrażenie na zespole. Mitch w
autobiografii “The Hendrix Experience” - Świetny
dźwięk, a Gary Kellgren był znakomitym inżynierem... Wszystkie wymienione
wyżej utwory, jak też "Making Sun
While The Hay Shines" grupy "Soft Machine" Chandler
postanowił omówić z przyjacielem Tomem Wilsonem, producentem amerykańskich płyt
"Animalsów". Na spotkaniu Tom Wilson polecił mu nowe studio Record
Plant, Chandler postanowił je w niedalekiej przyszłości sprawdzić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz