niedziela, 26 maja 2024

Rozdział 13 - Nowy Jork sesje nagraniowe: Mayfair Studios, Sound Center, Record Plant.

(24 lutego, 5, 13-14 marca, 18 kwietnia - 28 sierpnia) 

            ...Przyjaciele to ci ludzie, którzy pomagają mi wierzyć w siebie... (Jimi)

            Nagrania utworów na trzeci album "JHE" "Electric Ladyland" rozpoczęły się na przełomie 1967 i 1968 w Londynie (Tom 2): "Crosstown Traffic" (20 grudnia 1967) oraz "All Along The Watchtower" (21 stycznia 1968). Dodatkowo wykorzystano jeden wcześniej zrealizowany "The Burning Of The Midnight Lamp" (9 maja 1967), jednak w Nowym Jorku Chas Chandler i Jimi Hendrix postanowili skorzystać z dużo większych możliwości miejscowych studiów, lepiej i nowocześniej wyposażonych w sprzęt, głównie konsolety i magnetofony.

            24 lutego 1968 roku Chandler wynajął studio Mayfair (7th Avenue 701), by dokonać transferu pięciu utworów, zarejestrowanych w Londynie na taśmie 4-śladowej. "Dream", "Crosstown Traffic", "Dance (Touch Me)", "Tax Free" i "All Along The Watchtower" przegrano na osiem śladów. Eddie Kramer, powiedział, że później ten ostatni przetransferowano jeszcze na 12 śladowe (dostosowane do Record Plant) a potem jeszcze raz na 16 śladowe magnetofony, ale to już w Record Plant. W Mayfair Recording Studio Inc. pracował młody inżynier ze stanu Iowa, Gary Kellgren. "Amerykański Eddie Kramer", jak opisał go Gerry Stickells, w lipcu poprzedniego roku swoim talentem i kreatywnością od razu zrobił dobre wrażenie na zespole. Mitch w autobiografii “The Hendrix Experience” - Świetny dźwięk, a Gary Kellgren był znakomitym inżynierem... Wszystkie wymienione wyżej utwory, jak też "Making Sun While The Hay Shines" grupy "Soft Machine" Chandler postanowił omówić z przyjacielem Tomem Wilsonem, producentem amerykańskich płyt "Animalsów". Na spotkaniu Tom Wilson polecił mu nowe studio Record Plant, Chandler postanowił je w niedalekiej przyszłości sprawdzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz