niedziela, 21 kwietnia 2024

 Rozdział 9: "Axis: Bold As Love"

(4 maja - 1 grudnia 1967)

            ... Muzyka jest we wszystkim i we wszystkich... (Jimi Hendrix)

            Od brytyjskiej premiery "Are You Experienced" minęło niespełna siedem miesięcy, a od amerykańskiej zaledwie trzy i pół miesiąca, gdy światło dzienne ujrzał drugi album "JHE", zatytułowany "Axis: Bold As Love". Światowa premiera nastąpiła w Wielkiej Brytanii w piątek 1 grudnia 1967 roku. Jak to trafnie skomentowano - 'Trzeba było zdążyć przed świętami, pod choinkę dla dzieciaków'. Na longplay'u (Track 613003) znalazło się 13 utworów: "EXP", "Up From The Skies", "Spanish Castle Magic", "Wait Until Tomorrow", "Ain't No Telling", "Little Wing", "If 6 Was 9", "You Got Me Floatin'", "Castles Made Of Sand", "She's So Fine", "One Rainy Wish", "Little Miss Lover" oraz "Bold As Love". Oprócz Chasa Candlera, jako producenta i Eddiego Kramera - głównego inżyniera, pracowali nad nim: Terry Brown, George Chkiantz, Andy Johns i jeszcze jeden pomocnik, którego nazwiska nie zanotowano, zachowało sie tylko imię - Laurie. Andy Johns - Miałem zamiar być przy nagraniu kolejnego albumu w Olympic, więc błagałem i błagałem, no i dodali mnie na sesje "Axis: Bold As Love". Oczywiście, to były oszałamiające rzeczy. Nikt tak nie grał. Jego technika i wiedza na temat grania były ogromne, nigdy dotąd nie słyszeliśmy kogoś takiego. Kiedy to sobie przypomnę, znowu mam 17 lat...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz