środa, 20 listopada 2019

My Diary


Dzisiaj ciąg dalszy opowieści o Rosie Lee Brooks, jej spotkaniu z Jimim Hendrixem oraz singlu z piosenką "My Diary". Zapraszam.
Sesja nagraniowa odbywa się 27 marca 1965 roku w starym garażu przerobionym na studio. Obok Jimiego i Rosy Lee Brooks w sesji bierze udział jej znajomy, późniejszy lider grupy „Love” Arthur Lee. …Arthur i Pat, byli wtedy na estradzie moimi partnerami, podśpiewywali mi w chórkach - dodawała Brooks - Pojechałam więc do matki Arthura w dniu sesji. Kiedy Jimi zobaczył go, poczerwieniał z zazdrości. Pomyślał od razu, że łączy nas coś więcej, niż tylko przyjaźń, że Lee jest jego rywalem. Pamiętam, że kiedy jechaliśmy do studia moim samochodem, Arthur usiadł z tyłu, a Jimi z przodu obok mnie. Przez całą drogę nie zamienili ani słowa, Jimi rozmawiał tylko ze mną…
Piosenka „My Diary” ("Mój pamiętnik") powstaje w studiu bardzo szybko, w dwóch ujęciach. Kto jest jej autorem? Arthur Lee podawał, że to on i że ta chwytająca za serce ballada opowiada o pierwszej jego miłości Anicie “Pretty” Billings. Arthur Lee opowiadał – Byłem z nią ponad rok. Ale jej matka znalazła pamiętnik i chciała, żeby jej córka zerwała ze mną, i lepiej żeby miała kontakt z facetem o jaśniejszej skórze, z prostymi włosami. Rosa śpiewała ' Dlaczego moja matka znalazła mój pamiętnik', a Jimi grał na gitarze ‘Doo-doo-doo, doo-dedoo-doo’... Z kolei Rosa Lee Brooks opowiadała, że piosenka "My Diary" powstała, gdy krótko po tym, jak się poznali, razem z Jimim siedzieli w pokoju w hotelu Wilcox. On brzdąkał sobie na gitarze, a w pewnej chwili zaśpiewał pierwszy wers – 'Wiem, że nigdy więcej się nie zakocham, wiem, że będziesz tylko moim przyjacielem' i zagrał to, co nazwał 'Miłosnym tonem' - wspominała Brooks - Resztę tekstu napisałam ja. Jimi i ja czuliśmy się wtedy jak Ike i Tina. Byliśmy "Jimi & Rosa", a ta piosenka to było nasze dziecko... Dalej Rosa Lee Brooks dodawała - Kiedy pracowaliśmy nad nią, tworząc aranżację, matka przynosiła nam jedzenie. Pukaliśmy do wielu drzwi, starając się nagrać to w stylu duetu "Ike & Tina"...
Piosenkę "My Diary" można znaleźć w zestawie ("box-set") "West Coast Seattle Boy" z 2010 roku, a więcej o tej i innych pierwszych nagraniach Jimiego Hendrixa, których dokonał przed przylotem do Anglii we wrześniu 1966 roku, w tomie pierwszym książki "Jimi Hendrix Szaman Rocka" (warto jej poszukać w internecie). O dalszej karierze w Wielkiej Brytanii, Europie oraz pierwszej eskapadzie do Ameryki (latem 1967 roku) - w tomie drugim, który można jeszcze zamówić pod adresem: pajak.book@gmail.com






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz